Dobre i rzetelne warsztaty, jak szukać?

Dodane: 15-08-2016 12:23
Dobre i rzetelne warsztaty, jak szukać? Warto szukać uczciwego mechanika, ponieważ mechanik godny polecenia to jedyna droga, aby naprawić nasz samochód właściwie i rzetelnie. Jak dobrze wybrać warsztat i na co uważać?

Czy ciężko jest znaleźć mechanika?

Znaleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań.

Na szczęście w dobie internetu można znaleźć bardzo szybko dobrego mechanika, wystarczy dobrze przeszukać różne fora dyskusyjne i portale informacyjne. Zazwyczaj ci dobrzy mechanicy mają swoje strony www, lub chociaż wizytówki na różnych portalach ogłoszeniowych. Generalnie dla chcącego nic trudnego.


Na co uważać w warsztacie?

Właściwie prowadzony warsztat samochodowy powinien być w miarę czysty,a narzędzia w nim poukładane. Świadczy to o pewnym poziomie jaki reprezentuje główny majster oraz pracownicy. Jeżeli na wstępie w hali warsztatowej widzimy wszystkie narzędzie na wierzchu, a ilość miejsca pozwala jedynie na przejście wyznaczoną wśród narzędzie ścieżką, to prawdopodobnie nie jest to dobry warsztat. Oczywiście, gdy praca wre to ciężko zachować idealny porządek, ale jednak jakieś standardy powinny obowiązywać.

Kolejną złą przesłanka może być kompletny brak klientów. Może to świadczyć o złej renomie warsztatu, a jeżeli nie mieliśmy okazji sprawdzić tego wcześniej to musimy się dwa razy zastanowić zanim zostawimy nasze auto w takim miejscu. Oczywiście zdarzają się takie dni, kiedy nie ma nic do roboty i również trzeba mieć to na uwadze.


Naprawy warsztatowe- nieuczciwość mechaników

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.



© 2019 http://informator.sejny.pl/