Edukacja przedszkolna - jak wybrać żłobek i przedszkole?

. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z

Edukacja przedszkolna - jak wybrać żłobek i przedszkole? Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Słuchanie obcojęzycznych piosenek

W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.


Ćwiczenia powiększające zasób słów u dzieci

Dzieci przedszkolne często borykają się z jakimiś problemami z wyraźną mową. Wprawdzie uważa się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę na to, że zacznie mówić wyraźnie. Dlatego w przedszkolu zatrudniony jest również logopeda, który prowadzi zajęcia z dziećmi i jeżeli stwierdzi wystąpienie u któregoś dziecka problemów z mową, to może zlecić jego rodzicom wykonywanie regularnych ćwiczeń logopedycznych z dzieckiem. Sam stara się również wykonywać z dziećmi takie ćwiczenia. W przedszkolu organizowane są także zajęcia mające na celu powiększenie zasobu słów używanych przez dziecko.


Przedszkola - historia

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole



© 2019 http://informator.sejny.pl/