O taksówce zbiorowej w Wikipedii
Taksówka zbiorowa (ang. share taxi, także: bush taxi, w Rosji i innych krajach byÅ‚ego ZSRR "marszrutka" - od marszrutnoje taksi, w krajach Ameryki ÅaciÅ„skiej taxi colectivo) - Å›rodek transportu drogowego w wielu częściach Å›wiata, zwÅ‚aszcza w krajach rozwijajÄ…cych siÄ™ (choć nie tylko). CzÄ™sto - z powodu braku komunikacji publicznej w danym rejonie - jest to jedyny sposób poruszania siÄ™ na duże odlegÅ‚oÅ›ci dla osób niedysponujÄ…cych wÅ‚asnym Å›rodkiem transportu.
Taksówkami zbiorowymi są zazwyczaj prywatne samochody osobowe lub minibusy. Ten środek transportu różni się od zwykłych taksówek faktem zabierania wielu pasażerów, z góry ustalonym celem podróży (każdy kierowca zwykle wozi pasażerów tylko na jednej trasie) oraz zapewnianiem komunikacji na trasach międzymiastowych, a czasem także międzynarodowych. Od autobusów w transporcie publicznym taksówki zbiorowe różnią się natomiast brakiem ustalonego rozkładu jazdy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówka_zbiorowa
Problem jedzenia w autokarze
Chyba każdy lubi coś zjeść w podróży, zwłaszcza takiej dłuższej. Wiele osób preferuje zabierać słodycze; wszelkiego rodzaju batoniki, czekolady, żelki, wafelki, cukierki itp. Z jednej strony działają dobrze, ponieważ dostarczają dużą dawkę węglowodanów, jednak wzmagają pragnienie przez co więcej pijemy, a sam cukier jest dość moczopędny.
To samo tyczy się słonych przekąsek. Nie rodzi to problemu gdy autokar jest wyposażony w WC, jednak problemy zaczynają się gdy takowego nie ma na pokładzie naszego środka transportu.
Dobry pomysł dla ruchu drogowego
To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.